SEO Marketing

Een website hebben is één ding, maar ervoor zorgen dat uw website bezoekers trekt is nog heel wat anders.
Zonder trafiek, geen omzet. Zonder een geïnteresseerd publiek, geen rendement. SEO marketing heeft als enige doel de bekendheid en uiteindelijk de verkoop via uw zaak te maximaliseren.

Enkele SEO marketing tactieken die Milano Projects voor uw website kan inzetten:

Keyword Analyse

De analyse van zoekwoorden om de juiste doelgroep naar uw website trekken.

SEO Audit

Opsporen van knelpunten om de organische ranking in zoekmachines te verbeteren.

SEO Optimalisatie

Aanpassingen aan de website om die knelpunten weg te werken.

SEO Maintenance

Periodieke aanpassingen om de organische ranking continu te verbeteren.

Traffic analyse

Hoe zijn mijn bezoekers op de website gekomen?
Welke wijzigingen geven de meest efficiënte verbeteringen?

Conversie tracking

Wat is de bounce-rate van bepaalde zoektermen of in bepaalden streken?
Hoe kan ik de ROI van mijn campagne verbeteren?

Keyword Analyse

De analyse van zoekwoorden is een onmisbaar onderdeel van elke zoekmachine optimalisatie, kortweg SEO genoemd. Ook voor een goede internet campagne met Google AdWords, Facebook of andere advertentie kanalen, is deze Keyword Analyse noodzakelijk.

De analyse bestaat o.a. uit volgende taken:

  • Onderzoek van zoekwoorden die gebruikt worden op de huidige website
  • Onderzoek van zoekwoorden die gebruikt worden door de concurrentie
  • Onderzoek naar trends van deze zoektermen om uiteindelijk nog betere alternatieven te vinden
  • Analyse van de gevonden resultaten en synoniemen (lokaal & wereldwijd, i.f.v. de taal):
    • checken of ze voldoende zoekvolume genereren
    • hun gebruik op de andere websites
    • maandelijks aantal verwachte zoekopdrachten
    • Keyword Effectiveness Index, kortweg KEI genoemd
    • Schatting van een optimale "kost per click" in geval van advertentie campagnes

Tijdens de SEO Optimalisatie worden de gevonden keywords verwerkt in de metadata en de content en/of gebruikt voor de SEA campagnes.

SEO Audit

Het doel van de Search Engine Optimalisatie (SEO) Audit is mogelijke problemen op te sporen en aanbevelingen te geven om de organische ranking te verbeteren in de zoekmachines. Deze Audit bevat een technische analyse van architectuur en codering en is uitgewerkt in de vorm van een checklist.

De audit omvat een grondige technische analyse van uw website. We leveren u gegarandeerd een lijst van optimalisatie voorstellen, aangevuld met nuttige tips & tricks en volledig up-to-date met de actuele evolutie van het web en zoekmachines.

De SEO Audit bevat o.a. volgende analyses:

  • Analyse van de URL
  • Analyse van de metadata
  • Analyse van de content
  • Analyse van de structuur
  • Content duplicates
  • Code validatie
  • Laad snelheid
  • Code-Text ratio
  • Spam check
  • Vergelijking met de concurrentie
  • Opmeten van de link populariteit
  • Status analyse via Google Analytics & Google AdWords (indien beschikbaar)
  • Status analyse via Google Webmaster Tools (indien toegankelijk)
  • Opmeten van de huidige ranking status voor de optimalisatie is uitgevoerd

Het rapport bevat:

  • Checklist met resultaten en SEO tips.
  • Besluiten met een samenvatting van alle actiepunten en aanbevelingen
  • Een gepersonaliseerd plan, hoe die actiepunten kunnen worden uitgevoerd.

Search Engine Optimisatie (SEO) of zoekmachine optimalisatie

Zoekmachine optimalisatie, kortweg SEO naar de Engelse term “Search Engine Optimisation”. SEO houdt in dat we ervoor zorgen dat uw website goed scoort op de resultatenpagina van de zoekmachines. We zorgen ervoor dat uw productinformatie beter zichtbaar wordt tussen de organische zoekresultaten van zoekmachines door het plaatsen van primaire en secundaire zoektermen op strategische plaatsen zodat de zoektermen beter opgenomen worden in zoekmachines en dus een betere ranking in de zoekresultaten, ... .

Uit de SEO Audit volgen een aantal actiepunten en aanbevelingen die uitgevoerd worden tijdens één of meerdere optimalisatie sessies.

Enkele voorbeelden van optimalisaties:

  • Uitbreiding of verbeteren van leesbare teksten. Het (ver)plaatsen van zoektermen naar strategische plaatsen.
  • Optimalisatie van de html structuur
  • Verbeteren van de http status codes
  • Verbeteren van interne links en urls op de site
  • Aan de belangrijkste pagina’s worden één primair en max. een paar secondaire keywords toegekend.
  • De beste zoektermen uit de keyword analyse worden hier toegepast. De zoektermen moeten overeenstemmen met de content van die pagina en worden op strategische plaatsen gebruikt.
  • De primaire en secondaire keywords worden in de metadata verwerkt.
  • Opmeten van de ranking status in de belangrijkste zoekmachines en voor de belangrijkste zoektermen, nadat alle aanpassingen uitgevoerd zijn.

Het rapport bevat o.a.:

  • Lijst van gebruikte primaire en secondaire keywords voor de belangrijkste pagina’s.
  • Uitgevoerde aanpassingen
  • De ranking status voor en na de aanpassingen
  • Lijst van de nieuwe metadata per pagina

Google wil haar gebruikers zo veel mogelijk de meest relevante websites aanbieden, zodat je snel vindt wat je zoekt. Hoe Google dat precies doet willen zij natuurlijk niet prijsgeven, maar sinds de Google Panda en Penguin updates is dat al een stuk duidelijker geworden. Namelijk dat het van belang is om interessante en relevante informatie aan te bieden. Je bouwt autoriteit op met een informatief artikel op je website. Na Google's Hummingbird algoritme, wordt de nadruk nog meer gelegd op relevantie en wordt het nog moeilijker om technische 'trukjes' toe te passen, die de vindbaarheid van je website vergroten. Daarom is het van groot belang om waardevolle content te tonen die authentiek en uniek is.

SEO Maintenance

Hoewel dit misschien eenvoudig klinkt, is zoekmachine optimalisatie een lange termijn oplossing waar een duidelijke plan moet achter zitten.

Na een SEO Audit en Optimalisatie wijzigt de organische ranking. Het kan maanden duren voordat de nieuwe status min of meer stabiel is en bovendien verandert die status ook op termijn.
Reden:

  • de concurrentie staat ook niet stil
  • de algoritmes van zoekmachines wijzigen frequent : zie bv de Google's Panda, Penguin, Hummingbird, ... updates
  • afhankelijk van het thema of product, wijzigen de interesses van de consumenten ook frequent door gebeurtenissen, mode verschijnsels, ...
Daarom is het zinvol om de status regelmatig op te volgen en opnieuw bij te sturen.

De status opvolging gebeurt via:

  • Google Analytics
  • Google Webmaster Tool ( & Bing Webmaster Tool)
  • Opmeting en vergelijken van de ranking in de zoekresultaten
  • Opvolging van de keyword trends

Rapportering:

  • Meting van de ranking en vergeleken met vorige resultaten
  • Samenvatting van de uitgevoerde aanpassingen
  • Besluiten met eventuele bijsturing van het actieplan

Analyse van website bezoeken

Een grondige analyse van de bezoekersstatistieken van uw website biedt een schat aan gegevens.
Hoe komt men uiteindelijk tot het versturen van een formulier ... het clicken op de finale aankoop knop ... ?
Door dat inzicht wordt het ook eenvoudiger om de website te verbeteren zodat met een minimum aantal clicks de gezochte informatie gevonden wordt.

Traffic analyse

Traffic analyse gebeurt met behulp van het Google Analytics programma en biedt een schat aan gegevens over het gebruik van de website. Met deze analyse worden volgende vragen beantwoord:

  • Wat is het maandelijks verloop van het aantal organisch bezoekers
  • Wat zijn de effecten van mijn SEO optimalisatie en hoe evalueert het na verloop van tijd.
  • Hoe verlopen de bezoeken doorheen mijn pagina’s?
  • Hoe zijn mijn bezoekers op de website gekomen?
  • Welke wijzigingen aan mijn Call To Action geven de grootste verbeteringen?
  • Hoe efficiënt was mijn e-mail campagne, mijn AdWords campagne of mijn campagne via social media sites.

Het is een onmisbaar instrument om de flow van uw bezoekers te meten en bij te sturen, de conversie ratio hoger te krijgen en loyaliteit van uw klanten in stand te houden.

Conversie-tracking

Conversie-tracking is een belangrijk onderdeel van deze Traffic analyse. Met conversie tracking hebt u meteen een inzicht over wat er eigenlijk gebeurt nadat een bezoeker op uw site terecht komt of nadat er op een advertentie werd geklikt. Koopt hij of zij effectief iets aan, of geeft hij of zij aan geïnteresseerd te zijn in uw bedrijf door een aanvraag formulier op te sturen bijvoorbeeld? Dat zijn dan uiteraard de bezoekers die u dient te blijven aantrekken. Dankzij conversie tracking weet u welke advertenties en welke zoektermen u iets opleveren en welke niet. Dit is een belangrijke basis om keuzes te maken inzake uw plan naar de toekomst toe: welke campagnes zijn de moeite om verder uit te breiden, of welke campagnes leveren niets op? Het ultieme doel is de return on investment op te drijven.

Vooral eigenaars van een webshop doen er goed aan een op punt staand conversie tracking systeem aan hun site toe te voegen. Het zou prachtig zijn te weten welke zoektermen u een verkoop opleveren en welke misschien wel een bezoek maar geen echte inkomsten, toch? Op die manier kan u uw doelpubliek nog beter bepalen en nog meer inspelen op de vraag die uw potentiële klanten hebben!

Wanneer Google Analytics gekoppeld wordt aan Google AdWords, is het mogelijk de organische van de niet-organische bezoeken te scheiden en kunnen de SEA campagnes beter geoptimaliseerd worden.
Dan kunnen volgende karakteristieken gemeten worden:

  • Wat is het maandelijks verloop en hoe is de verhouding met de andere types van bezoekers: organisch, directe bezoeken, via referenties, ...
  • Wat is de bounce-rate in de buurlanden of van bepaalde zoektermen. Dat kan als resultaat hebben dat landen of zoektermen uitgesloten worden om de campagne efficiënter te maken.
  • Conversie Tracking: wat is het rendement van mijn SEA campagne?

Wanneer de Lead-pagina’s (bv webformulieren) ingegeven worden als ‘doel’ in Analytics, is het mogelijk om de conversie ratio te meten en bijgevolg het rendement van een campagne of de efficiëntie van de organische bezoeken.

Maandelijks Status Rapport:
Samenvatting van de analyse, met actiepunten en aanbevelingen.

Wij vertalen cijfers in mensentaal en optimaliseren op basis van de feiten. Wilt u weten wat wij voor u zouden kunnen betekenen? Uw huidige website doet het volgens u niet zo slecht, maar u bent nieuwsgierig naar wat we nog meer zouden kunnen doen?

Contact

Geïnteresseerd?
We nemen binnen de 24u contact op.

Contacteer ons