SEA naar de Engelse term “Search Engine Advertising”,
bestaat in het opzetten, bijsturen en rapporteren van Pay Per Click campagnes op basis van het Google AdWords programma.
Beschrijving van de verschillende activiteiten:
SEA Marketing
Wenst u het aantal bezoeken naar uw webshop een boost te geven,
of geleidelijk het aantal bezoeken in bepaalde streken op te drijven?
Traffic Analyse
Hoe kan ik de ROI van mijn campagne verbeteren?
Welke wijzigingen geven de meest efficiënte verbeteringen?
Set-up van Google AdWords account
Aanmaken van advertentiegroepen en het verdelen van de keywords over de verschillende groepen.
Het aanmaken van meerdere advertentie teksten voor elk van de advertentiegroepen
Configuratie: instelling van talen, landen, set-up methodes, dagbudget, sitelinks, click to call, ...
Instellen van de max. kost per click per advertentiegroep, voor bepaalde keywords, ...
AdWords – Analytics koppeling
Koppeling van Google AdWords met Google Analytics
Instellen van de doelpagina's [Leads]
Instellen van trechters (e-commerce)
Monitoring - Bijsturing
Continu optimaliseren van advertentieteksten en zoektermen op basis van de Click Through Rate, relevantie,
kwaliteit van zoektermen, bounce rate, ...
Uitsluiten van niet relevante websites en onderwerpen uit de display netwerken
De campagnes werken op basis van een ingesteld dagbudget dat bijgestuurd kan worden wanneer nodig.
Rapportering
De maandelijkse status rapporten bevatten een overzicht van de weergaves, aantal clicks,
advertentiekosten, Click Through Rate, ... en een vergelijking met de vorige maanden.
Meten van Leads & Conversies
Conversie Tracking bevat het opmeten van leads en conversies van de AdWords campagne (ROI bepaling).
Bepalen van het rendement van de SEA campagne.
Het is een uitbreiding op de standaard rapportering en is mogelijk indien AdWords en
Analytics gekoppeld zijn en de doelen ingesteld.
Meten van Traffic analyse via Google Analytics
Opmeten en vergelijken van alle kanalen: zowel de organische bezoeken, bezoeken van AdWords,
directe bezoeken, via social media kanalen, ...
Naast de standaard advertenties op Google AdWords, zijn ook advertenties via het YouTube kanaal mogelijk en
advertentie campagnes op Social Media kanalen.